dimarts, de març 27, 2012

TA KRITIKÀ AL VERKAMI


El novembre de l'any 2006 vaig arribar a Creta i, des de llavors, practicament no me n'he mogut. Aquest bloc ha estat un dels testimonis de les meves peripècies per l'illa, les meves dèries i perquè no dir-ho, també les meves neures. Un dels temes que des d'un inici han anat apareixent per les línies d'aquest espai dedicat al meu propi naufragi, ha estat el fenomen de la música cretenca. Una temàtica a la qual vaig dedicar el meu treball final pel Màster d'Antropologia i Etnografia de la Universitat de Barcelona, i que vaig presentar satisfectoriament el juny de l'any 2010. Temps després vaig pensar que el text potser es mereixia una oportunitat: tantes hores dedicades a sintetitzar la meva experiència a l'illa, tanta bibliografia consultada, tantes entrevistes fetes, tantes festes... no podien quedar només en una bona nota i el títol acadèmic. Animat per la lectura favorable que en feren persones amb un bagatge crític i intel·lectual molt més alt que no pas el meu, vaig iniciar el meu periple per intentar publicar-lo. Però qui vol publicar un llibre d'antropologia en català que parla sobre la música de Creta? Doncs algú. La petita editorial SetzeVents va mostrar el seu interès en l'obra, encara que tot i comptar amb una certa infraestructura, ens faltava assegurar una part del seu finançament. Com fer-ho? Mitjançant el micromecenatge, és a dir, l'ajuda de petits mecenes. Persones que gràcies a la seva aportació econòmica (per petita que sigui) per un projecte concret, ajuden a fer-lo possible, obtenint-ne sempre una compensació. Una magnífica eina que suposa una nova manera de finançar noves idees i potenciar la creació independent. Un mecanisme que la pàgina de Verkami s'ha encarregat d'apropar a casa nostra, i que un servidor intentarà d'aprofitar a partir del dijous 29 de març per tirar endavant el llibre dedicat a la música de Creta, “Ta Kritikà”. Espero la vostra complicitat.

2 comentaris:

Sylvie ha dit...

Ei! Avui no es dijous 29 de març? No veig "Ta kritiká" enlloc al verkami. Que passa?

Nàufrag de l'Espai Sideral ha dit...

Tens tota la raó. Ells també han fet vaga (no és broma). Demà, dia 30, ja hi serà. Gràcies per ser-hi!