divendres, de març 11, 2011

VENDETTA A RITME DE HIP HOP

Encara que pugui semblar que això de les vendettes siguin coses del passat, o que la cançó que penjava a l'anterior article sigui una reminiscència d'antics rituals vindicatoris, en l'actualitat, de de tant en tant, apareixen a l'illa formes de solucionar conflictes que em recorden a certes pràctiques d'entendre la justícia que se situen fora del marc legal regulat per l'estat. Un tema el qual tot just començo a treure el nas, però que de ben segur anirà omplint més pàgines d'aquest bloc.

Us deixo un dels èxits musicals de fa un parell o tres d'estius a Grècia, interpretat pel cretenc Nikos Kyriakakis i el grup de hip hop grec VIP, no té pèrdua.



VENDETTA


Una història us explicaré obriu bé les orelles
Reuniu tot el vostre llinatge, el vostre oncle i la vostra tia


Vaig conèixer una noia, una noia formidable
I esperava el seu petó com si fos una medicina


Taquicàrdia i maldecap em va portar
I el cor i el cap em va tocar

Porta noia un got de raki


Degut a la meva forta passió
No podia treure'n l'aigua clara


Et prendré, et prendré
Amb un capellà i un compare
I portaré la beretta
Així es fa a Creta la vendetta

Una vendetta començaré, amor meu
Si no et converteixes amb la meva dona
Una vendetta boja sense final


Sí, estava tocat
Sí, estava tocat
Per les fletxes de l'amor


És una forta passió, per un amor únic
Com si piquessin un grapat de pedres al meu cap


I el principi somniava amb tu, nena meva


I començo a resar amb devoció i a senyar-me
I vaig fer una ofrena, em sembla que a sant Joan
I et robaré noieta amb l'ajuda del Zani
Peter porta les armes i la cretenca beretta
Avui mentor raptaré a la Marieta